RSS

Friday, January 30, 2009

borak2 di waktu petang..

ketika ini budak2 sekola sedang bercuti..maka rumah nenek aku menjadi riuh rendah..pakcik2 & makcik2 aku akan datang bersama anak2 mereka..

petang kelmarin..aku terus pulang ke rumah kerana perut sudah mendendangkan lagu kita nyanyian aizat..lapar seh..sampai rumah, ramai orang..cik su & wife (auntie mawar), auntie ita & husband (uncle yazid) termasuklah my dad pun ada..berbekalkan pisang goreng yang dibeli oleh auntie mawar, perbualan menjadi begitu hangat..macam2 cerita la kuar..start kazen aku nak tunang and kawen, sampai la ke isu semasa and politik..hangat2!!lagi la cik su aku tuh suara dia cam petir..hehhe..kuat, takyah pakai mic..

aku nih kalo bab2 politik, memang payah sikit..bukan tak suke, tapi tak berapa gemar bercerita..ideologi tuh ada, yela setiap orang ada pendapat masing2..lagi pun negara kita mengamalkan dasar demokrasi kan..it's juz takot tersalah cakap..jadi untuk mengelakkan apa2 kesan pada masa akan datang, topik politik tidak akan ada dalam blog ini buat masa sekarang..

so, bila diorang da start cerita pasal politik, aku pun berlalu ke dapur..sebelum kebuluran, baik aku makan dulu..

7 comments:

alien said...

memang demokrasi..
tapi bukan sepenuhnya..
salah cakap..ISA..
walau apa yg dicakap tu betul..

Ani Azizah said...

huhu..
betul la tuh..
tapi kalo takot tersalah cakap..
baik takyah cakap ek..
hehe..

iyan said...

politik kotor!

Toad McFroggy said...

hahahah! bagus2, bia lantak pi diorang nak dok borak pasal politik.. klu perut dah lapa baik pi mencekik. kenyang lagi best dari pening, penat bercakap.. tp, still x dpt ubah pape.. haih!

Ani Azizah said...

iyan - aku xbrapa pasti kotorannya..asalkan negara kita malaysia tanah air kita nih aman damai sudah..

mael - incik mael ble nak blaje sy makan?

Aliya said...

politic?? ko x yah amek tau sgt la..aku pon x suke psl politic..yg kite kene amek tau adela camne kite nak jadi kaye raye!hahaha..

Ani Azizah said...

aliya..
ye betul!!
saya sokong!!
marilah kita sama2 berusaha camne nak jd kaya raya!!

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .