RSS

Monday, January 12, 2009

Payat said, "Best la ko, jadi MD.."

To : Mr. Payat

Fyi, being a Managing Director is not easy as you said, payat.. so many responsibilities to take care of..jadi pekerja biasa je bagus, tak yah nak serabutkan otak..huhu..

In my situation, company yang aku keje sekarang nih is actually a family business.. it was found by my dad and now slowly i'm taking over it.. core business : transportation (cargo, container, public transport etc)..before i was born, my dad memang dah berkecimpung dalam bidang perniagaan..he started as a lorry attendant..this company adalah hasil titik peluh dia.. i' so proud of you, abah!! so, my responsibility as his first daughter memang besar and very challenging..nak set up company memang senang, tapi nak sustain and maintain company's performance, frankly speaking, very2 hard..zaman sekarang nih, banyak T.O.T.O = tolong orang, tipu orang.. jatuh bangunnya sesuatu perniagaan adalah dari usaha kita sendiri..tapi orang kata, kalo business tak kena tipu, memang tak sah la..because dari situ kita akan belajar menilai orang..

recently, my first experience in making decision, decision yang aku buat telah menyebabkan company terlepas satu kontrak pengangkutan from satu syarikat korporat yang listed di bursa Malaysia ya..itu pun setelah mengambil kira segala kos (aku tanya gak big boss aku), ternyata quotation kami dikatakan mahal and ada company yang bagi lebih murah..so what to do? business memang camni kan..value : i need to learn from mistake.. after this, aku akan buat yang lebih baik lagi..

p/s : work work work and work..everyday, aku balik lambat..sometimes boss yang suh balik..hahaha..

9 comments:

payat inc said...

hahaha
ok la tu nok

Ani Azizah said...

ok la sgt..
poning pale eden tau..

zahidah said...

agreed! to sustain & maintain a company sgt susah.
people out there tgk, jd bos mcm senang. they dun know the hard work behind it. susahnyer nak run a co. huhu.. :(

Ani Azizah said...

yess..
that's true jade cayang..
hehehe..
kalo tak betul jalan, bungkus la jawabnye!!

Anonymous said...

good.. the post has been deleted.. thank God..

-=PTDWNB=-

SalizaKadir said...

eh saye nak komen sikit je..photo yang kat profile tu kiut lah =D

Ani Azizah said...

hehe..
mekacih..
hehe..
kamu ble nk post entry lagi..
saya tertungu2 tau nk bace blog kamu :-)

SalizaKadir said...

oloh saye sedang mood swing..jadi reader je for the moment hehehehe

Ani Azizah said...

mood swing?
oloololo..
shaye pun..
da sminggu xde entry..
ngehee..

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .