RSS

Thursday, January 22, 2009

perkara yang selalu aku buat..

it's been a while since my last entry..bukannya ape, keje berlambak2..tak pernah abes..sampai lupa nak makan (that's why i've lost 3kg, cik sal)..ngehee..emm..next week cuti panjang..boleh la rest betul2..nak g jalan2 pun shopping complex tutup, saloon tutup, kedai runcit tutup, pendek kate banyak yang tutup..kedai mamak je la 24hours..gle arr..jb jadi padang jarak padang tekukur every chinese new year lol :-P

emm..aku sangat jarang meluahkan isi hati, kecuali terpaksa dan tak tahan sangat..semua orang fikir hidup aku senang, happy je..yelah, dari kecil lagi hidup aku dihujani kemewahan..cakaplah nak apa, semua pun dapat..kereta?pilih je la kat umah tuh, mana 1 nak bawak..rumah?duit?credit card?branded stuff?semua itu mainan aku..aku sangat2 bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang ini..dan sebagai hadiah untuk abah di atas segala pengorbanannya, aku berikan segulung ijazah sarjana muda perakaunan dengan kepujian yang bakal aku terima maybe in march or april nanti..

betul la apa yang semua orang cakap, wang ringgit tidak dapat membeli kebahagiaan..itu sangatlah pasti di dalam situasi aku..hati aku sering dilukakan oleh mereka-mereka yang sedarah sedaging dengan aku..aku difitnah macam-macam sehinggakan pernah mengganggu konsentrasi pembelajaranku..namaku dijaja sana sini..dituduh macam2 sehinggakan pernah melibatkan pihak berkuasa..aku buat salah ape dengan mereka?adakah kerana mereka cemburu dengan kemewahan yang aku miliki? sedangkan mereka pun diberi kemewahan yang serupa..dan PERKARA YANG SELALU AKU BUAT UNTUK MENGHADAPI SITUASI INI IALAH MENGALAH DAN BERSABAR..aku selalu ingat pesan nenek aku, "takpe..sabar..orang2 seperti itu akan mendapat balasannya suatu hari nanti.." nenek sebelah abah yang kupanggil mak tuh seakan mengerti gelora di hati ini..(sebab tu la dia suh aku kahwin cepat2..da ada orang jaga, senang katanya.tak payah lah dia risau lagi..ngehee..) dan apa yang berlaku sekarang. mereka selalu beermuka-muka..kalaulah talam tuh ada banyak muka, macam tu la muka mereka..aku dinasihatkan supaya lebih berhati-hati..

apa-apa pun, aku doakan semoga mereka-mereka yang selalu menyakiti hatiku itu di berikan petunjuk dan hidayah..agaknya mereka terlupa kot yang harta dan wang ringgit tidak boleh dibawa mati..

6 comments:

CiK NuYu said...

mendalam maksudnye tu..sabar la ye honey...Allah tu maha adil...

Ani Azizah said...

ya betul..
in my situation, nak ditelan mati mak, nak diluah mati bapak..
aiya..

Anonymous said...

macam baca novel...

-=PTDWNB=-

Ani Azizah said...

haha..
bleh buat telenovela..
huhu..
what to do?
i hv to face the facts la..

SalizaKadir said...

emmm yep,being one of those who know the things going on in your life..i should say..life is truly can NEVER be easy. but it's ok as u go on with it,u learn on it rite =D

go on strong girl!

Ani Azizah said...

thank darling saliza kadir..
i know it's hard, but i'm not going to give up..never give up..

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .