RSS

Wednesday, December 3, 2008

Aku dan Accident..

2nd December 2008 merupakan hari hangit aku..tak semena-mena, aku accident..kisahnya camni..

dalam kul 2pm aku balik uma for lunch..pas makan, rilek2 jap sambil tengok tv3, cite dongeng anastasya..then,around 3.00pm, i got a call from daniel, orang yang dipertanggungjawabkan buat website company aku lol..memang hari ari tu aku ada appointment ngan dia, tapi kul 4 la..dia cakap nak jumpa aku awal, dia tunngu kat ofis..aku pun bergegas semula ke ofis..

sampai kat highway pasir gudang (ofis di taman kota puteri, masai), jalan agak sesak la..banyak lori, kereta..aku ikut lane kiri..entah camne sampai kat KM30 (dekat da ngan ofis) depan nursery yang ade gajah, kereta kat depan aku tiba2 brake emergency..kalo aku elak ke kiri, aku bisa jatuh ke dalam longkang besar..kalo ke kanan, langgar kereta lain plak..aku pun tekan brake, abes tekan da nih..DAAMMMM!!aku langgar kereta depan..waaa..panik sekejap..aku pun berhentikan kereta kat tepi nak settle ngan tuan punye kereta yang aku langgar tuh..singaporean=chinese, kereta foreign..naseb baik tak marah aku..kereta mahal lak yang aku langgar..huhu..

aku kol abah la, naseb baik dia ade kat ofis..then abah pun datang kat tempat kejadian..dia suh aku ngan tuan punye kereta yang aku langgar tuh gi report polis..agak lama gak la urusan di balai polis seri alam bahagian trafik..siap kena ngurat..hish..dalam kul 6pm baru settle semua..aku mintak contact no dia la..takot nanti ada pape kan..tapi kecederaan kereta tak la teruk mana..kereta dia=bumper belakang je..kereta aku=bumper and bonet depan sket..pemandu plak tidak mengalami sebarang kecederaan..so, lagi 3 ari boleh amek report..padahnya..aku kena saman RM300..tu lah..next time, kena lebih berhati-hati..

2 comments:

SalizaKadir said...

kalau kamu yang boleh dikategrikan sebagai seorang pemandu berhemah bumped into other people..i wud say yeah it's probably the other person's fault

Ani Azizah said...

ngehee..
tak tau la syg cmne leh terlanggar..weh, aku rindu kamu jadi pilot ke kelas setiap hari..wakakaka..

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .