RSS

Monday, September 6, 2010

Raya Oh Raya : Bhg 1

Tinggal beberapa hari saja lagi berakhirnya bulan Ramadhan yang mulia ini dan menjelmalah Syawal-hari kemenangan bagi umat Islam setelah sebulan berpuasa. Kalau kat JB nih, sana sini jalan jammed. Malas betul nak keluar kalau takde ape yang nak dibeli. Baik shopping mall, bazar semua penuh tak kira bangsa. Melayu, Cina India semua pun shoppingg. Maklumlah 1 Malaysia =)

So, untuk raya tahun ini aku tak kisah sangat nak beli baju. Adalah sepasang dua. Rasanya baju lain yang tak pakai lagi pun ada, ataupun baru pakai sekali. Yang tak sempat hantar jahit pun ada. Hehe..Raya tahun ni aku sibuk transform rumah. Sampai merajuk atok aku sebab aku kemas rumah tak ajak dia. Abes tu mood mengemas datang tengah2 malam, dah tentulah atok aku dah tido. Takkan la nak kejut pulak. Tak sampai hatilah, father. Sorry ok..

Rumah atok aku ni kat hall dia set kayu jati. Aku kurang suka sebab sakit la punggung nak duduk atas kerusi tuh lama2 dan tak leh nak baring =P Sebab tuh beli sofa baru. Set kayu jati tuh aku letak luar ganti sofa kat luar yang dah koyak2-kucing aku cakar. Hehe.Then,langsir pun aku ganti baru, pastu tambah la perhiasan sikit. Tukar bunga semua. Oklah. Berbaloi-baloi. Sekurang2nya nampak jugak duit aku ke mana kan. Takde lah membazir beli benda2 yang berfaedah. Alhamdulillah, even bisness slow,tapi rezeki tuh tetap ada..Sama-sama lah kongsi..

Kuih raya?Hmm..Awal2 lagi dah tunjuk. Mana sempat nak buat. Hehe. Cik Saliza, saya nak rasa tart 'orang dah nak kawen' awak tuh boleh kan? Kan? Kan?

Hmmm.. Duit raya pulak? Pun dah settle. Dah siap masuk sampul =)

Bila dah siap semua nih, senang keje aku. Boleh tumpukan kepada proses mengutip hutang pula.Hehe.

p/s : Aku nak pesan sikit la, kalau shopping tuh ingat2 sikit. Jangan main pakai beli je, rancang perbelanjaan. Pastu jangan over budget, kalau boleh cari yang murah pun takpe, janji cantik. Pastu jangan lupa menabung untuk masa depan. Jangan pulak dah menabung pastu korek balik. Tak cun la kalo camtu ok!

4 comments:

Anonymous said...

Choppp... Pembetulan skit, biar murah asalkan selesa :P

-mr-

Ani Azizah said...

saya xkesah murah ke.saya belasah je..janji pakai selesa..

mr bile balik?

Selamat hari raya aidilfitri!
maaf zahir dan batin!

Anonymous said...

Ani... I dpt blk 2 hari.. Day after tomorrow sambung kerja lg.. Hehe.. Cukup lah.. Eh, I did send u a message at ur FB.. Clicked at ur profile blog and pop up to ur FB.. So I guess we have another platform to communicate :)

SalizaKadir said...

huhu baru terbaca entry ni

nak rasa tart ku?eheh segan je nak bagi orang makan..nati aku buat r&d dulu dah perfect baru bagi kawan@ rasa ;D bole?

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .