RSS

Thursday, March 11, 2010

Komputer Riba

Komputer ribaku yang telah banyak berjasa dulu akhirnya sudah tidak sapat digunakan lagi. Masih aku ingat ini adalah komputer ribaku yang kedua yang dibeli kerana komputer yang pertama dulu telah pun selamat hilang di KLIA.Owh, aku masih teringat peristiwa kehilangan komputer riba itu dan aku menangis di Burger King KLIA mengenangkan naseb. Sigh~ Mana taknya pada zaman mula2 aku beli komputer riba, aku beli masa tahun 2004 semasa di semester 2 Diploma di UiTM Machang. Pada ketika itu, harga laptop mak oii, mahal gila. Yang pertama aku beli - brand NEC berharga RM 5,000. Pergh, ni kalo beli skrg bleh dapat dua, tak pun VAIO yg mantap sikit. Pastu hilang di KLIA semasa aku transit nak balik ke Kelantan. Baru setahun digunakan.

Then, 1 sem aku tak guna laptop. Part 6 aku beli lagi,disponsor oleh nenek aku. Heee :D This time aku beli harga dia RM 3999. Mahal jugak.Tapi sebab dia kaler putih punya pasal,mase tuh VAIO pun xkeluar lagi kaler putih. Yang ni aku pkai lama sampai degree n sampai la December 2009. Pastu innalillah.

Lama gak aku pikir nak beli yang baru. Survey2 harga gak. Mula2 aku nak beli VAIO, yang comel tuh. Tapi harga dia not worth. Mengarut! Ni nak placing leh la. Kejadahnya aku nak placing2 ni..Cess..past nk kena beli external DVD ROM plak..Kan da tambah cost.DELL plak tak berapa comel aku tengok. Kaler memangla macam2.

At last aku beli HP..Harga ok la, tidaklah semahal yang lama dulu mahupun VAIO. Complete set dapat ngan external2 dia sekali. RM 2K lebih sikit je. Aku masih lagi mengekalkan citarasa putih yang bermaksud suci. But processor AMD..Mula2 aku takut gak nak beli, coz rumours ckp AMD cepat panas, cepat rosak, bla bla bla..Aku tanya salesman tuh betul2..Serious ke tak cepat panas?Kalo rosak aku nak pulang balik. But since AMD processor aku yang terkini, so dia kata dah stabil. (Biasalah orang nak jual barang ni. Sume pun baik kan) Tapi pada aku sama je, kalo pandai jaga, alhamdulillah, tahan la. So, good thing~

15 comments:

Hafiz Yusof said...

jaga leklok k

Anonymous said...

nnti aku belikan baru ok. hehe

Mr feckry said...

vio..rugi le kalau beli..cepat rosak..

Anonymous said...

Assalammualaikum...

nak tanya sat..sorry ganggu..hang nie dulu time primary school kat skut ka??darjah 5 n darjah 6 kelas mawar?macam kenai..sebab tu dok tanya..

~ex-skut~

Anonymous said...

aku masih dok ingat lagi dulu masa sek agama drjah 4..hang dok sepak aku huhu(aku tak bls dndm lagi tu)..lain la muka hang time kicik2 dulu dgn skrg..tapi msh der iras2 lagi la..anyway seronok gak dpt jmpa kwn2 lma..thanks pda wajah buku haha..yg aku mash duk ingt nama hang n mat shahnizam jer..yg lain dah lupa nama..kalau der info pasai kwn2 lama habaq kat aku noo..

Ani Azizah said...

embun : baek boss.tp kalo rosak i claim kt u ek..muahahha..

aja : ko la bespren aku..cara la!k xblikan siap ko!

mr feckry : my fren pn ckp gk..but for harga dia xcun la..harap placing je lebey..

anonymous : waalaikumussalam..sape ek ni?xhengat la..ade ek cek sepak hang?muahahha..tu dulu la..naluri lelaki cek terlebih dos..muahahha..spe ek nih?bleh bgtau nama ka?xpun difacebook boleh gak..maklum la..da lama terpisah..

Anonymous said...

biasalah time tu budak2 lagi..kejenyer dok tendang menendang jer..anak2 murid aku yg P pun sama..dok menendang jer..nasib baek time tu aku pun kecik jadi aku pun tak balaih la hahaha..tak tau la hang kenai aku lagi tak..my name is man..luqman huahuahua..dulu satu kelas dengan ko time drjh 5..tapi drjh 6 aku turun kelas 6 melur time streaming class (biasalah dak tak pandai) sek agama satu kelas gak sampai drjh 4..pstu aku tak sambung dah sebab gi secndry kat kelate..time tu la start terputuih kwn2 lama..so bila dah besor2 nie..teringin juga nak cari kwn2 time primary dulu..wahh kebanyakkanya dah berjaya ek..keje hebat2..thniah2 tuk korang semua :-)

Ani Azizah said...

luqman?aku rse aku ingt ko..yg ske button baju kemeja sekolah smpai atas tuh kn?kalo xsilapa ku la..hehhehe..ade FB x?bg email..meh aku add ko..

Anonymous said...

oh...kantoi lak..awatla hang dok publish kat sini yg aku suka dok kacing butang sampai ataih..wat malu ja hahaha..betui la tu..tu dulu time kicik2..time skema (atau skema giler kot)tapi sebenarnya aku menghargai butang baju yg der..jadi beli mahal2..sayang kalau dibiarkan satu tak kacing..jadi aku kacing la semua hahahaa..(mekanisme beladiri aku)kenal aku lagi ek..hang kerja kat mana?akauntan tu...aku smpat sebulan jer ambil akaun kat uitm segamat..pastu aku cabut haha..aku merantau jauh2 sampai tak kenai dah johor nie..tapi tup2 balik keje kat jhor gak..kenal tak ckgu salbiah Ghani?dia kim salam..nnt aku habaq aku pnya FB k..kosong jer..jadi nak custom dlu..c ya

Ani Azizah said...

cikgu salbiah?rasa cm knal jek..kem salam balik kt dia la eh..lg 1, ko keje ktne?

Anonymous said...

aku keje mana?aku rakan sekerja dengan ckgu salbiah aka cikgu huhu..aku keje kat sek..tak jauh kat bukit tiram jer..belajar jauh2..dapat keje dekat dengan umah lak :p

Ani Azizah said...

ko cikgu sekolah menengah tiram eh?waaa..congrats!heheh..

Anonymous said...

tak2..aku ambil sek ren, sk taman bkit tiram..tak mau ah sek men..seronok lagi ngajar budak2 :p..ckgu salbiah dah turun sek rendh..dlu dia men tiram n dia kata dia der mengaja ko.."bijak ani azizah tu" sepatah kata beliau haha(bijak apa tak tau la :p) ..aku dah sampaikn slm ko kat dia tadi time meetng..ko keje kat mana skrg??

Ani Azizah said...

huhu..bijak2..heheh..aku skrg tlg ayah aku..niat di hati nk jd akauntan, tp terpaksa terjun ke alam bisnes :D bestu skrg nih ko tggl mne?

SalizaKadir said...

haha laptop aku dah lebih 10 kali format.thank you.babai.

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .