RSS

Sunday, November 15, 2009

Di mana OTAK!!

Ni pendapat aku la eh. Aku tak tau la orang lain fikir camne. Semua pun terpulang pada pandangan dan cara berfikir masing2 la. So aku harap tiada yang rase offended ngan pendapat aku nih.

Situasi 1 : Cakap tak serupa bikin
Aku da banyak sangat jumpa orang camni sebenarnya. Cakap gedegang gedegung.Tapi tak apply kat diri sendiri. Camne tuh ek?Sometimes aku jadi tak faham ngan orang yang bersikap camni. Nak tunjukkan diri dia tuh bagus sangat, kiranya nak impress org la kan..tapi habuk pun takde.Ade aku kesah?Kesah jugak sebab nanti aku menyampah laa~

Situasi 2 : Perasan bagus sangat, cakap dia je sume betul!
Ni lagi satu jenis orang yang akan buat aku menyampah. Kalo aku rase bende tu tak betul, aku bagitau la kan. Tapi dia ingat diri dia bagus sangat. Sikit pun tak hormat pendapat orang. Aku bukan suruh dia terima bulat advise aku tu, tapi minta difikirkan la. Mana yang rase ok,amek. Yang tak ok, tolak tepi. Saling mengingatkan tu kan bagus.

Situasi 3 : Batu Api
Nih lagi dahsyat!Aku kalo jumpa org camni, rasa cam nak lempang jek. Biar padan ngan muka dia. Ape daa.. Tak leh tengok orang lain senang. Busuk sangat hati tuh! Bagus ke laga-lagakan orang ni? Dapat apa seh?

Boleh tak kalo nak buat apa2 tu pikir dulu?Pakai OTAK la. Kan Allah tuh kurniakan kita Otak=Akal untuk berfikir?Aku bukan nak cakap aku baik sangat. Tidak. Aku pun manusia biasa. Ada kelemahan. Kita semua serupa kan. Tapi janganlah tunjuk sangat kelemahan tuh. Rasional la sikit. Kan ade pepatah, Ikut Rasa Binasa, Ikut Hati Mati.. Tuh pasal la kena fikir guna OTAK.

Fikirlah, kita nih hidup bermasyarakat. Dan semua orang ada hati dan perasaan. Jangan fikir diri kita je. The world doesn't evolve around you or around me only..BUT AROUND US!

No comments:

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .