RSS

Wednesday, February 11, 2009

Apa kata survey:Part 2

selama beberapa hari ini aku cam buang tebiat la..ini semua pasal last entry, apa kata survey..ramai gak orang yang aku ajukan pertanyaan2 seperti dalam entry tersebut..reaksi yang mula2 aku dapat ialah muka yang agak terkejut dan selepas itu bertanya kepada aku adakah aku demam atau buang tebiat..aku jawab la..aku tanya je..and then mereka menjawab dengan penuh keinsafan..

so, melalui survey tersebut, jawapan2 yang aku terima adalah seperti di bawah ini:-
1. bertaubat
2. tak tinggal solat, baca al-quran
3. buat ibadah banyak2
4. berbuat baik kepada ibu bapa dan makhluk2 Allah yang lain
5. sentiasa sabar
6. jangan buat benda2 yang mendatangkan dosa
7. berdoa yang baik2

so..itulah jawapan yang aku terima..tapi jawapan2 ini boleh digunapakai sekiranya kita tahu bila hari terakhir itu..hakikatnya sekarang ini kita tak tau bila hari terakhir kita..no clue at all..hanya Allah sahaja yang mengetahuinya dan ianya adalah rahsia Allah..

semua ini menguji sama ada kita selalu ingatkan Allah atau tidak..

p/s : insaf..

3 comments:

alien said...

sebab tu selalu kita di ajar dgn ini..
"bekerja la kamu seperti kamu akan hidup seribu tahun lagi.. dan beribadahlah kamu seperti kamu akan mati esok hari.."

semua itu kuasa tuhan..
kita merancang dan tuhan yg menentukan.

Ani Azizah said...

alien - shaye sokong!!

Aliya said...

alhamdullilah..bagus jgk u tnye soalan2 mcm ni..ingat mengigati tu kan bagus.sentiase la bersyukur kepada Allah yg Maha Esa selagi dberi peluang bernafas di bumi ini.:)

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .