RSS

Monday, March 23, 2009

tommy ku dan johnny ku..

alkisahnya..johnny sekarang suke shi-shi sepah2..geram aku..permasalahan itu ku ajukan kepada personal doctornya Dr. Joe, beliau mengesyorkan aku supaya johnny di castrade aja..biar kurang hormonnya..so, saturday morning, on the way to my office, aku dropkan johnny di klinik..kasi potong!!untuk kebaikan dia gak..mana taknya, kalau merayap petang baru balik..then, badan kotor-kotor main kat mana entah..mandi pun tak guna, nanti kotor balik..pasir-pasir melekat kat bulu dia..geram aku..anak yang sorang nih kerenahnya macam2..petang sabtu aku ingatkan nak bawak johnny balik, tapi dia still mabuk..anasthetic tak hilang lagi..so, boarding 1 malam kat klinik..

tommy pulak..semalam aku layan dia la..dia kurang sihat sikit, kena flu..aku memang plan nak bawa gi klinik..takut demam pulak..masa belai2, usap2 kepala dia,aku rasa cam ada kuping2 keras tau..ingatkan ape, aku belek2 la, macam luka je..tapi bila sampai klinik, Dr. check, kena ringworm..boleh menyebabkan botak..selain kat kepala, leher, tangan dan tapak kaki pun kena infection gak..so, Dr. sapu ubat dan kena makan ubat la..selain itu, tommy dan johnny aku suruh Dr. inject vaksin..biar tak sakit-sakit selalu..then, aku bawa mereka pulang..

berat tommy = 6.9 kg..sangat gemuk untuk kucing yang berumur 2 tahun.. johnny pulak, 5.9 kg..baru berumur 1 tahun :-P

10 comments:

alien said...

kirim "meow-meow" kat si johnny n tommy yer..
cakap kat die jgn nakal2..

SalizaKadir said...

huhu nak citer a sad story nih..

uma saye pun ade kuceng jugak..last month this mommy gave birth to 2 kittens.sangat chumel. kami sefamili agreed yang kittens tu were actually born pre-mature..sangat kecik and it takes 'em about a month to stand on their feets.tu pun berdiri tak betul lagi.menggigil2.until the second month.dah leh lari2.dah tumbuh gigi.kiut sangatla.kita pun dah plan to buy ubat untuk feases sebab the 1st month the kittens are sensitive to chemicalc.

know what happened?

saye yang hina ini.yang keji.yang busuk.yang bodoh.yang buta ini..

telah terlanggar the kittens masa nak reverse kereta.and they both died.i wish life can be recharged.

Anonymous said...

johnny & tommy.. nice names.. 6.9kg for real? a few year in the future, he might be the same weight as u!

-=PTDWNB™=-

Ani Azizah said...

alien - orait..kan ku kirimkan meow2 mu itu..

scott - what?ciannye diorang..nak buat camne darl, dah ajal mereka..jangan sedih2 yah..bukannya kamu sengaja pun..

PTDWNB - actually, dulu ada seekor lagi, its name = jerry..tapi da hilang..sangat cumel dan hencem..tak caya tanya saliza kadir..my housemates dulu panggil dia ashraf sinclair!!hahah..

-=PTDWNB™=- said...

is it? truly good looking? huhu.. it's the first time i heard someone said her pet looks like an actor.. jerry eh? i bet it is the one in your friendster's pictures.. the one with black-grey-white fur? yeah.. he's a handsome boy! pandai u pilih kucing..

-=PTDWNB™=-

latahzan-hanisah said...

ish2...shiyannye mereka sakit2
smg mereka sihat2 slalu...

Ani Azizah said...

PTDWNB - yeah!correct!tapi dia da hilang..lost somewhere..pergi tak kembali..shedey gak shaye..kalo ade org yg amek dia, i hope dat person bleh jaga jerry baek2 la..

Keciqs - now diorang da ok..johnny da jd amoi, tak shi2 sepah2 lagi..n bulu tommy yg botak tuh pun da tumbuh balik..alhamdulillah..

p/s : kalo kuceng2 shaye yg sakit, shaye da gelabah da..seb baik vet depan umah je..tapi kalo shaye yg sakit, shaye bt tak reti je..hehehe..

latahzan-hanisah said...

alhamdulillah, smua dah kembali normal.
bagus3....
jgn jage kesihatan kushing je ye...
jage kesihatan kite juge...
everything kene balance...
:D

Anonymous said...

dtg lah rumah.
kasik kawen sama kucing ibu.
leh jadik besan.
uhuhuhu

Ani Azizah said...

aja - hehe..bleh gak..aku pun da lame tak g umah ko ek..

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .