RSS

Wednesday, March 11, 2009

owh it's march!!

Date : 01 March 2009

pagi2 lagi aku dah membangunkan diri kerana majlis pertunangan kazen aku, rizal..aku menyiapkan diri seawal mungkin kerana kalo bab2 bersiap, aku memang la lambat..aku mengenakan baju kurung moden warna silver yang baru siap dijahit semalam oleh auntie aku dan make-up sesimple yang boleh..aku memang tak suka make-up tebal2, rasa muka cam hantu je..

kaki ku masih terasa kesengalan kerana mencari chocolate ferrero roche semalam bersama jijie..chocolate tuh nak buat hantaran..entah mengapa, susah pulak nak dapat..akhirnya kami ke tesco plentong..dek kerana itu, aku tidak memakai kasut tumit tinggi..wakaka..pakai slippper je..

well..kami berkumpul di rumah mak ngah lebih kurang pukul 9.30pagi..mak ngah da siapkan breakfast sebelum kami bertolak..sambil menunggu ahli keluarga yang lain datang..

lebih kurang pukul 11.00 pagi, kami bertolak ke segamat..berkonvoi 8 buah kereta..kami berkumpul di exit yong peng selatan sebelum meneruskan perjalanan ke bukit siput, segamat..da lama aku tak memandu ke segamat, terasa jauh pulak..hehe..sesekali aku kerling ke arah pokok chocolate yang dipegang oleh jijie..gerammnye!!rasa cam nak petik je..

kami singgah di masjid bukit siput untuk solat zuhur..kemudian terus ke rumah bakal tunang kazen aku tuh dengan membawa 9 dulang hantaran..majlis dimulakan dengan pembuka bicara oleh wakil pihak lelaki..berbalas2 pantun lagi!!ternyata orang melayu ini penuh dengan adat dan kesopanan..

then, majlis sarung cincin..kemudian, ambil gambar sikit2..pastu makan..time makan nih la yang paling best..perut aku memang lapar..huhu..alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar..hujan pun segan2 nak turun even langit da gelap..tapi all the way balik ke jb, hujan turun mencurah2..



papepun, aku ucapkan tahniah kepada kazen aku rizal dan tunangnya, lynn..semoga jodoh kalian berkekalan hingga ke kahir hayat..

p/s : kawan, ex-bf, ex-scandal semua da kawen..aku jer yang belum sampai jodoh lagi..wakaka..

6 comments:

latahzan-hanisah said...

dear ani,
sabar ye...
insyaAllah mase mu pule akan menyusul nanti...
take it easy!!!
:D

Ani Azizah said...

haha..
insya Allah ada kalau da sampai jodoh..kawen la shaye..
tapi nenek shaye tuh hah..
ari2 tanye bile shaye nak kawen..
aduss..tekanan jugak..
dia cakap nak tunggu dia da takde baru nak kawen ke..
aduhai..
nenek shaye itu..
kalo sekali sekala tanya takpe..
ni bleh dikatakan tiap2 ari..
hahaha.

latahzan-hanisah said...

wah, begitu ke..
dasyat ye nenek kamu itu...
nenek shaye pule, x gitu...
die x kisah kawen lmbt...
keje dulu, bls jasa ibu n bapa...
hehehe...
xpelah, nenek kamu tu nk tgk cucunye bahagia...

Ani Azizah said...

hehe..maybe sebab dia yang jaga shaye dari kecik..so, dia risau shaye blom lagi ade orang jaga..shaye pun caka ngan dia shaye nak keje dulu..ade jodoh, shaye kawen la..

SalizaKadir said...

yang ni tunang pulak..ishh isshhhh

Ani Azizah said...

scot - awak tuh bile lagi?degar cite nga bahagia sekarang?

 
Copyright SUKA AKU?BENCI AKU? 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .